Implantologia

ul. Wałowa 4,

76-150 Darłowo

Implantologia

Implantologia to obecnie bardzo prężnie rozwijająca się dziedzina stomatologii. Historia implantów sięga 1965 r. , kiedy to prof. Branemark po raz pierwszy wszczepił implant tytanowy. Był to początek największej rewolucji we współczesnej stomatologii.Implanty dają możliwość estetycznej i funkcjonalnej odbudowy utraconego uzębienia.

Wszczepienie implantu może się odbyć na tej samej wizycie , na której wykonano ekstrakcję zęba lub po 6 tygodniach od usunięcia po całkowitym zagojeniu zębodołu.

Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym jedno- lub wieloetapowo i jest całkowicie bezbolesny.

Możliwości odbudowy protetycznej na implantach to korony ceramiczne przy braku pojedynczego zęba , mosty ceramiczne w przypadku uzupełniania większych braków zębowych oraz protezy ruchome częściowe lub całkowite.

Rozwiązanie protetyczne na implantach to nowa jakość życia dla pacjenta. W porównaniu z uzupełnieniami klasycznymi dają większe możliwości a w przypadku mostów lub braku pojedynczego zęba oszczędzają zęby sąsiednie przed szlifowaniem. W przypadku protez implanty doskonale stabilizują protezę a w szczęce podniebienie nie jest zakryte przez co odczuwanie smaku nie jest zaburzone.

Przy obecnym stanie wiedzy medycznej istnieje bardzo niewiele przeciwwskazań do zabiegu implantacji. Niewystarczająca ilość kości też już nie stoi na przeszkodzie aby wszczepić implant.

Podstawą dobrej implantacji jest m.in. dobry i sprawdzony system implantologiczny.

W mojej praktyce stosuję implanty niemieckiej firmy Dentaurum, jednego z najstarszych na świecie przedsiębiorstw branży stomatologicznej, która istnieje na rynku od 125 lat. Daje to gwarancję najwyższej jakości.